Языковой речевой материал ~ старые лексические единицы: ---- ~ новые лексические единицы: private school, robins, crocus, daffodil, meadow, tulip. ~ стихотворение для фонетической зарядки “The call of spring ” (www.britishcouncil.org.com); ~ Grammatical note “Possessive pronouns” (по материалам учебника для 7 класса): Притяжательные местоимения (Whose? Чьё?) Пример: Чья это вещь? / Whose thing is it? my + сущ. mine It’s my medal --------- It’s mine. It’s my book ---------- It’s ... . his + сущ. his It’s his medal ------- It’s his. It’s his book -------- It’s … . her + сущ. hers It’s her medal ------- It’s hers. It’s her book -------- It’s … . its + сущ. its It’s its medal ---- It’s its. It’s its book ---- It’s … . Пример: Чьи это вещи? / Whose things are these? our + сущ. ours They are our medals --------------- They are ours. They are our books -------- They are … . your + сущ. yours They are your medals --------------- They are yours. They are your books -------- They are … . their + сущ. theirs They are their medals -------------- They are theirs. They are their books -------- They are … . ~ Лингвострановедческая заметка (вводное слово учителя): “About 5 per cent of children are educated in private schools in the UK. There are about 500 private schools in England and Wales. Most of them are for boys. Parents pay fees for education of their children. These schools accept pupils at about 11 or 13 years of age. The schools such as Eton Rugby, Harrow, and Hampton are famous in the world.” ~ Ex. 62, page 74. ~ Ex. 63, page 75. ~ Ex. 66, page 75. ~ Картинки с изображением Hampton school (www.hamptonschool.com). Оформление доски Would you like to attend a private school? Hampton school Hampton school Hampton school Grammatical note “Possessive Pronouns” Оснащение урока: Учебник: Enjoy English 4 для 7 класса. Раздаточный материал (карточки с заданиями) Оформление доски. Учебное пособие: Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Учебник английского языка Enjoy English 4 для 7 класса общеобразовательных учреждений при начале обучения со 2 класса.- Обнинск: Титул, 2006. План пробного урока: Подготовка учащихся к иноязычной деятельности. Приветствие. 2. Речевая зарядка 3. Фонетическая зарядка. 4. Сообщение темы и целиурока. Ознакомление с новыми лексическими, грамматическими единицами. Вводная беседа учителя (тема: “Private school” – лингвострановедческая заметка). Беседа с учениками (тема: “Why would you like your school?” ~ Выполнение упр. 63, стр. 75. Выполнение упр. 62, стр. 74 (тема: “Possessive pronouns” – работа с карточками). Выполнение упр. 63, стр. 75. Выполнение упр. 66, стр. 75. Организованный конец урока. 1. Подведение итогов. 2. Запись и объяснение дом. задания. Рефлексия. 3. Прощание. HYPER13PAGE HYPER15 6
Особенности подготовки к устной части ЕГЭ