* {font-family: Arial; font-size: 11pt;} a.NoteRef {text-decoration: none;} hr {height: 1px; padding: 0; margin: 1em 0; border: 0; border-top: 1px solid #CCC;} table {border: 1px solid black; border-spacing: 0px; border-collapse: collapse; width : 100%;} td {border: 1px solid black;} .Normal {margin-bottom: 8pt;} .List Paragraph {margin-top: 0; margin-bottom: 0;} .Hyperlink {color: #0563C1; text-decoration: underline ;}

Урок английского языка в 7м классеProtect our environment!!!”

Данный урок разработан для учащихся 7-го класса в рамках темы “Человек и окружающий мир”( «The ABC of Ecology «Living Healthy)учебная ситуация “Загрязнение окружающей среды” (“Pollution”), на основе УМК “Английский язык” для 7 класса общеобразовательных школ, авторов О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой.

Тема: “World problems / “Мировые проблемы”

Цели: Ознакомить учащихся с новым лексическим материалом по теме “World problems”/ “Мировые проблемы”, развитие навыков аудирования. Введение и отработка нового грамматического материала the Present Perfect Tense. Развитие умения работы в коллективе и в парах.

Задачи:

Обучающие

формировать у учащихся представления о мировых проблемах, способствовать расширению кругозора учащихся;

-  обеспечить усвоение учебного материала и научить применять новые знания на практике;

- создать условия для коммуникации учащихся, т.е. обеспечить речевую практику.

Развивающие

- развитие навыков аудирования и языковой догадки;

- развитие воображения, внимания и концентрации, произвольного и непроизвольного запоминания материала через его эмоциональную окрашенность, визуализацию и активность учащихся;

- содействовать развитию у детей умений осуществлять самоконтроль и самооценку.

Воспитывающие

формирование у учащихся интереса и мотивации к изучению английского языка;

- воспитание нравственных взглядов и убеждений (понимание ценности защиты природы и ценности человека в природе)

- побудить учащихся анализировать нравственную сторону своих поступков и других людей, формирование таких качеств личности, как сострадание, помощь, умение управлять собой;

- экологическое воспитание, воспитание любви и ответственности к природе и ко всему живому на земле;

- воспитывать умение работать в парах и в команде.

Тип урока: урок первичного предъявления новых знаний.

Оборудование: ноутбук учителя, интерактивная доска (мультимедийная презентация), дидактический раздаточный материал (карточки с заданиями), аудиозапись, учебник, мягкий мяч.

Использование технологий: проблемное обучение, критическое мышление, ЭОР и ИКТ, технология здоровьесберегающего обучения, технология сотрудничества, информационно-коммуникативная.

Формы работы учащихся: фронтальная, парная и индивидуальная.

Методы: аудиовизуальный, наглядно-образный, практический, самоконтроль, взаимоконтроль.

Презентация

Этапы урока

Краткое содержание, действия учеников

Действия учителя

Комментарий

1этап Мотивирование

на учебную деятельность -2-3мин.

-Good afternoon!

Students: - We’are fine, thank you!

Student: - Yes, I did.

Student: - It’s cold (warm).

Student: - Yes, it is. The sun is shining.

Student: No, it isn’t.

Student: - Yes, I do. (No, I don’t).

Teacher: - Good afternoon, my dear friends! Nice to see you!

Teacher: - How are you?

Teacher: Did you have a delicious breakfast today?

Teacher: What is the weather like today? Is it cold or warm?

Teacher: - Is the sun shining?

Teacher: - Is the wind blowing?

Teacher: - Do you like such weather, Dima?

Учащийся отвечает на вопросы учителя

2этап

Актуализация знаний-10min.

Students: - Global problems…. or World problems.

Students: - It was about desasters: climate change…. pollution…. poverty…. hurricanes…. floods and storms….

Teacher: - Why is the weather warmer this year? What are we going to discuss at the lesson today? Let’s look at the blackboard and watch the video and try to answer these questions.

https://www.youtube.com/watch?v=uWBgeL0bCvM

Teacher:What do you think must we solve Global Problems? 

Teacher: - What was the video about?

Teacher: - Yes, you are right! We are going to speak about the World problems and new ideas, which will help people to rebuild their lives. Please look at the board and the presentation will help you to see the problems and to learn the new lexical material.

Teacher: Do you think the world is a fine place? Is the world beautiful? Is the world interesting? Is it colourful? Is it different? Is it great? But it is not big as we think.
Look at the apple. Imagine it’s our planet. I’m cutting it into 4 pieces. Three quarters (3/4) of the Earth surface is water and only ? is land. (Режется ? пополам). One half of it is habitable. The rest of the land is the deserts, mountains, frozen ice-caps and other places that people cannot live in. (Следующий кусочек режется на 4 части). Only 1/32 gives us food and shelter. Less than 1% of water is drinkable. So you see! People should take care of their small Earth.

(просмотр видео, отражающего тему урока, совместное целеполагание и мотивация - работа организуется в поисковом режиме).

3.Активизация употребления

лексики по теме "Экология"-10min

Student: Ecology is a science about nature and about relation of man with it.

Введение новой лексики с помощью наглядности - Flash cards. Новая лексика:

pollution

pesticides

recycling bin

fuel

endangered animals,plants

behavior

nature

reduce pollution, , damage nature, throw away litter, spoil the environment, recycle newspapers

chemical waste

deforestation

global warming

alternative energy

protect nature

influence

natural

survive

destroy wildlife

disturb wild animals,

leave fire,

leave glass bottles,

Teacher: There are the names of these problems of today: Read them aloud, please!

Littering

Air

,

pollution,

smog

Water

,

pollution

Overcrowding

and

overpopulation

Endangered species

Animals

which

are

almost

extinct

Destruction

of

natural

resources

Teacher: Now we speak about What is Ecology? Let’s read the text p.53 ex.6 “What is Ecology?” Find international words.

Teacher: You have 3 minutes to fill in you paper :

-Ecology is a……

-Ecology studies…

-A natural environment is…

-Ecology teachers us…

-Ecologists collect information about…

Teacher: The main idea of this text is What does “ecology” mean?

Teacher: The next task. Now we play.

How many new words from Unit №5 do you

know?

Go to the blackboard ! Translate the words into

English and write down them!

1.загрязнять 1.разрушать

2.сокращать 2.перерабатывать

3.использовать снова 3.повреждать

4.сажать 4.заботиться

5.земля 5.дикий

6.природа 6.воздух

7.трава 7.стекло

Используются флэшкарты для отработки лексики.По возможности используется приложение learnenglishkids.britishcouncil.org

на партах обучающихся лежат листочки для заполнения (по тексту)

На доске слова

написаны на

карточках на

русском языке.

4.Physical activity - 2 мин.

Teacher: How we have a little break. Please stand upLet’s play with a ball “I know a lot of animals” (ученики и учитель вместе играют мягким мячом,учитель называет животных и школьные предметы,ученики должны назвать только животных, одновременно снижая умственное и физическое напряжения и поддерживая интерес к уроку).

5.Поиск путей решения проблемы-6мин

Teacher: Now we begin to solve some important ecological problems: Презентация

Teacher: Complete the sentences:

We must not leave the fire in the forest, because animals___________________.

The climate is changed, when the air___________________________________.

We must not throw litter in the river, because water_______________________.

When we break trees, birds__________________________________________.

When

plastic

bottles

________________________,

nature

__________________.

When we

don’t

recycle paper, trees______________ to make new paper.

When glass

bottles______________in

the forest, animals and people__________.

Учащиеся смотрят слайды презентации и карточки с текстами,записывают,составляя предложения

6.Решение проблемы-6min

Student: We change the climate.

Student: We damage nature.

Student: We hurt animals.

Student: We cut down trees.

Student: We disturb birds.

Student: We cause water pollution.

Student: We hurt animals and people

Teacher: We pollute the air-

Teacher: We throw away plastic bottles. -

Teacher: We leave litter in the forest-

Teacher: We don’t recycle paper.

Teacher: We break trees-

Teacher: We throw litter in the river-

Teacher: We leave bottles in the forest.

учитель называет проблемы- учащиеся называют решение проблемы

Учащимся даны листочки с Fishbone для заполнения

7.Объяснение домашнего задания

Teacher: 1 Task: Write FIVE GOLDEN RULES оf Ecology!

(Develop international cooperation to solve ecological problems together.

-Don’t waste water, gas, energy, natural resources.

-Don’t dump or pour industrial waste into rivers, lakes, seas and oceans.

-Don’t cut down trees.

Protect animals and wildlife)

2 Task:What environmental groups do you know in Britain

and Russia?

8.Оценивание

Students: I think the lesson was… (каждый ученик даёт оценку уроку)

Students: I have learned a lot of … (ученики по очереди завершают предложения из презентации)

Teacher: Let’s evaluate our lesson today. Have you enjoyed the lesson?

Teacher: Have we reached the aim of the lesson? What have you learned today?

It was boring! It was wonderful! I don’t understand anything!

Учащиеся  самостоятельно оценивают работу на уроке(самооценка, взаимооценивание результатов работы одноклассников)

9.Рефлексия учебной деятельности

Students: 

Yes, we are!

Students: 

Goodbye!

Teacher: Our lesson is over and I hope that you find our

lesson useful and interesting for you.

Are we friends of our planet?

Thanks for your answers! The lesson is over. Good-bye!