Муниципальное казённое общеобразовательное учреждение Гыданская школа-интернат среднего общего образования имени

Натальи Ивановны Яптунай

Конспект открытого урока

в 6 классе по теме: «School subjects».

Составитель: Бузуртанова А.И.

учитель английского языка.

2018 год

Цель: активизация и закрепление лексики по теме: «Предметы в школе»

Задачи:

образовательная

:

 совершенствовать лексические навыки говорения, формировать коммуникативные умения учащихся, умение выражать свое собственное мнение;

развивающая

: развивать умение понимать речь на слух, развивать способность к обобщению, память, внимание, мышление и языковую догадку при помощи средств родного и английского языков;

воспитательная

: воспитывать интерес к школе и изучению школьных предметов, формировать умение работать в группе и в парах, воспитывать культуру общения и уважительное отношение к собеседнику.

Оборудование:  интерактивная доска, проектор, презентация к уроку, иллюстрации, цветные карандаши.

Ход урока

I. Организационный момент.

T: Good afternoon, boys and girls. I am glad to see you. What date is it today? What day of the week is it today? Dear guys, today we have unusual lesson. We have guests. But don't pay attention to them. We are students and learn English.

(На экране слайд, где изображены учебные дисциплины)

Look at the screen and try to guess what is the theme of our lesson?

P: «School subjects».

T: Well done. The theme of our lesson is " School subjects "

We are very busy on this day because we have got 5 lessons on our timetable. Of course they are very interesting and I suggest talking about them.

(Учитель вывешивает на доске расписание)

Biology

Math

Art

English

Misic

II. Основной этап

T: For our game we should to divide into two teams. Raise your hand who likes berries. Raise your hand who likes fruits.

(В состав первой команды входят дети, которые любят ягоды, а во второй команде те, которые любят фрукты)

1 раунд

T: And so, our first lesson is Biology. On the screen you will see riddles in English about animals. You have to guess them.

I live on a farm.

I am pink.

I have a little tail.

My nose is called a snout.

And I say “Oink, oink”.

I am ….

I have 4 legs and a long tail.

I like to run fast.

I let you ride

on my back.

I eat hay.

And say “Neigh, neigh”.

I am …

I have 4 legs and a tail.

I am very smart.

I like to play with you.

When I see a cat

,

I say “Woof, woof”

I am ….

I am a big

farm animal.

I can be black, white

or brown.

I like to eat green grass.

I give milk.

I can say “Moo, moo”.

I am …

I am a pet.

I am soft and furry.

I like to sleep and drink milk.

I don’t like mice and dogs.

I say “Meow, meow”.

I

am

….

So colorful and bright, 

Is

fond of talking much. 

Likes eating carrot 

It is …

A lot of spots. 

A long, long neck 

A

funny scarf. 

It

s

……

Green and long 

With

many teeth. 

Beautiful smile - 

It’s …

A very long nose. 

It grows and grows. 

Не

is huge and likes fun. 

It

is

As red as fire, 

With

a fuzzy tale. 

He likes long walks. 

It is …

I have four legs and a tail.

I have no teeth.

I can swim and dive underwater.

I carry my house around with me.

I am a…

I have eight legs.

I eat bugs.

I catch them in my web.

I

am

(По очереди командам задаются вопросы-загадки. За правильный ответ они получают жетоны)

2 раунд

T:And so, the second lesson is Math. Each team gets a card with mathematical examples. You should write digits with letters

(За определённое время учащиеся выполняют задание, после всему классу озвучивают свою запись)

1 команда

382+147

604:302

69-34

25*5

2 команда

421+78

804:402

54-26

35*5

 

3 раунд

T:And so, the third lesson is Art.

Each team gets card. You have to draw what you see on the card.

There is a sofa on the left. The bookcase is between the desk and the sofa. This is my room. There is a table in the middle of the room. My room is not large. There is a desk on the right. There are two windows and one door. There are three chairs in the room. The chairs are near the desk and near the table.

4 раунд

T:And so, the fourth lesson is English.

Match the words with the name of a subject. Make up sentences as in the example.

(Соедините слова с названием предмета, составьте устно предложения по образцу)

1) read stories and poems 
2) make different things 
3) draw pictures 
4) speak English 
5) run, jump and ski 
6) learn things about nature 
7) sing songs 
8) learn Russian and write exercises
9) study numbers, count

 

English
P.E.
Reading
Handicraft
Maths
Russian
Art
Nature Study
Music

5 раунд

T: And so, the fifth lesson is Music

Песня «ABC».

III. Подведение итогов урока. Подсчитывание жетонов.

T: So our lesson is coming to an end. We have discussed your school subjects and you have done all exercises very well.

IV. Рефлексия.

На доске на картинке мы видим дерево. На столе лежат листочки зелёного и желтого цветов. Ребята берут по одному листочку и прикрепляют на дерево. Зелёный цвет – урок понравился, жёлтый – урок не очень понравился.

T:Thank you for your work. Goodbye.