* {font-family: Arial; font-size: 11pt;} a.NoteRef {text-decoration: none;} hr {height: 1px; padding: 0; margin: 1em 0; border: 0; border-top: 1px solid #CCC;} table {border: 1px solid black; border-spacing: 0px; border-collapse: collapse; width : 100%;} td {border: 1px solid black;} .Normal {margin-bottom: 8pt;}

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку в 5 классе

Тема внеклассного мероприятия: Закрепление лексических единиц по темам «Pets», Food and a healthy lifestyle», «Time», «Countries and capitals».

Цель урока: закрепление предметных знаний, умений, навыков, формирование универсальных учебных действий

Задачи урока:

Практические

повт

орить и обобщить лексику по темам «Питомцы

»

, «Время

»

, «Здоровый образ жизни», «

C

траны

и национальности

»

,

тренировка навыков

монологической речи по темам

;

формирование и развитие грамматических н

авыков употребления конструкций

there

is

/

there

are

;

Lets

’ …………”

и закрепление типов вопросов: общего, альтернативного, специального и разделительного.

развитие навыков восприятия речи на слух;

тренировка использования изученных речевых образцов в речи учащихся;

Воспитательные

воспитывать у учащихся умение различать полезность и необходимость продуктов питания;

воспитывать культуру общения в различных видах коллективного взаимодействия;

Развивающие

развивать у учащихся языковую догадку, память, внимание;

развивать у учащихся познавательный интерес к изучению английского языка;

Результативность обучения:

безошибочное выполнение упражнений, решение задач отдельными учениками, коллективом класса;

безошибочные устные ответы;

умение находить и исправлять ошибки, оказывать взаимопомощь;

Тип урока: урок повторение предметных знаний, умений, навыков.

Метод обучения: игровой.

Формы организации учебной деятельности: групповая, парная, индивидуальная.

Техническое оснащение:

Компьютер

Мультимедийный проектор

Экран

Аудио диск

Доска

Звуковые колонки

Принципы обучения:

активности

наглядности

доступности

посильности

Из учета индивидуально-психологических особенностей учащихся, повышение мотивации к изучению иностранного языка происходит за счет обучающей игры. Принцип сознательности, проблемности, коммуникативности и минимизации письменных заданий.

Используемые технологии: личностно-ориентированный, деятельностный подход, игровой метод и использование ИКТ.

Оборудование:

УМК «

Rainbow

English

» 5

й год обучения, авторов Афанасьева

О.В.,Михеева

И.В., издательство «Дрофа» 2021

год, рабочая тетрадь.

презентация к уроку

карточки

раздаточный и наглядный материал

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

I Создание атмосферы иноязычного общения

1.Организационный момент

Определение уровня готовности учащихся к внеклассному мероприятию и создание комфортной атмосферы.

Good afternoon, boys and girls! I`m glad to see you.

How are you?

Проверяют готовность своего рабочего места, настраиваются на успешную работу.

Приветствуют учителя, одноклассников, гостей.

2. Постановка цели и задачи внеклассного

мероприятия:

Today we’re going to have an unusual lesson. It will look like a competition between two teams and in the end we’ll discover real Masters of English. Everybody should take an active part in our competition, give creative ideas and answer the questions correctly. I will give the teams scores for every task if you answer successfully. If not, you get no scores. The team, with a greater number of scores, will win.

We are going to have a lot of different types of tasks about the time, countries and their capitals, prepositions, a listening exercise on the topic “Pets” to practice your understanding skills.

In the end the winners will get some prizes.

I’d like to wish the competitors: “Good luck”!

Слушают тему внеклассного мероприятия и дальнейшие действия.

II Основная часть. 1. Знакомство.

First of all, I’d like to ask the captains of the teams to stand up, introduce themselves, their teams and state the motto. It is the first task and the total number of scores here is 1.

1) My name is ____________ and I am the captain of the team “ ………………”. There are ………….. pupils in our team: ……………….. We are active, friendly and smart. The motto of our team is ……………….

Учащиеся представляют свои команды.

2. Фонетическая разминка. Скороговорка.

The second task is going to be closely connected with phonetics. I’d like to give you a short tongue twister and both teams must pronounce it as correctly as possible and as fast as possible. The total number of scores is 2 here.

If you Andy have two candies,

Give one candy to Sandy, Andy.

If you Sandy have two candies,

Give one candy to Andy, Sandy.

Учащиеся произносят скороговорку.

3. Повторение лексических единиц по теме «Сountries and their capitals”.

Task number three is about countries and their capitals. I will show cards to each team and you must answer one by one in such a way:

The capital of Russia is Moscow.

The total number of scores is 7 here.

1) The capital of Italy is Rome.

2) The capital of Germany is Berlin.

3) The capital of Great Britain is London.

4) The capital of Austria is Vienna.

5) The capital of Spain is Madrid.

6) The capital of China is Beijing.

7) The capital of Japan is Tokyo.

8) The capital of India is New Delhi.

9) The capital of France is Paris.

10) The capital of Finland is Helsinki.

11) The capital of Egypt is Cairo.

12) The capital of Australia is Canberra.

13) The capital of Sweden is Stockholm.

14) The capital of the USA is Washington.

Учащиеся работают устно и строят предложения.

4. Повторение лексических единиц и грамматической структуры: «Lets”.

Task number 4 is about our suggestions, which are built up with the help of the word: “Let’s”. I would like to state you some sentences and you must give me a suggestion.

The total number of scores is 5 for each team.

1) I am hungry!

2) The weather is so sunny and hot today!

3) I am thirsty!

4) I am tired!

5) There is a great comedy in the cinema!

6) It’s so rainy today!

7) A new lovely Italian restraint has been open nearby!

8) It’s my mother’s birthday today!

9) It’s so cold in the classroom.

10) It’s a fantastic historical book!

Учащиеся строят высказывания.

5. Актуализация лексических единиц.

6. Песня «Love your pets».

Let’s remember pets, we can keep at home and they are quite common to keep. Look at the cards and name them.

1) a parrot

2) a hamster

3) a budgie

4) a canary

5) a rat

6) a guinea pig

7) a puppy

8) a kitten

9) a goldfish

10) a rabbit

Give 2 sentences what pet is easy to keep or difficult to keep.

For example: Cats are easy to keep, because they don’t need a cage or a box, you don’t walk with them.

Listen and guess what pets they are. The total number of scores for each is is 3.

1) It is lovely, cute, small and playful. It loves milk and fish. It loves sleeping on soft and comfortable surface, but it scratches your wallpaper, furniture and other items. (a cat)

2) It guards your house if it’s big and barks loudly to give you a signal that there is a stranger outside your house. They are difficult to keep. (a dog)

Well, now choose one pet and make up three sentences why it’s easy or difficult to keep it.

3) It can be white and red or yellow and orange. It swims in the aquarium and doesn’t need much food. Unfortunately, you can’t speak with it. (a goldfish)

4) This pet comes from a tropical country, Brazil. It is colourful. You can teach this pet how to say your name or some other simple words. It can fly and sing. (a parrot)

5) This pet has got long ears, a short tail and a pink nose. It can jump high and it loves carrots and cabbage. It lives in a cage or in a box. (a rabbit)

6) This pet has got a long thin tail. It lives in the cage and you can’t keep a cat together with it, because it can easily catch it. Some people find it disgusting and unpleasant to touch. (a rat)

Let’s sing a song about pets and we will judge you to discover the best singing. The total number of scores for this task is 2.

The song is about our great love to pets.

Love your pets,

Because they’re the best,

Take care of them.

Give them water and food

And treats when they are good and play with them.

Every day and every night

With my pets by my side

They are my best friends.

Учащиеся отгадывают слова.

Учащиеся слушают и поют.

7. Прослушивание коротких текстов и составление высказываний.

We’ve spoken about usual pets and now we are going to listen to short texts about unusual pets: a hedgehog and a tarantula. The total number of scores here is 5.

Each team must listen and be ready to say some words about this pet, its habitat, eating habits and peculiarities.

The unusual pet is a ………………..

Its body is ………………………….

It lives in a …………………………

It eats ………………………………

It ……………………………………

Индивидуальная работа. Учащиеся строят мини пересказ.

8. Повторение грамматического материала: there is/ there are.

Let’s revise the time. Look at the clock and answer my questions one by one. The total number of scores here is 3.

1) How many hands are there in the clock?

2) How many hours are there in a day?

3) How many minutes are there in an hour?

4) How many seconds are there in a minute?

5) How many days are there in a year?

6) How many months are there in a year?

Фронтальная работа.

9. Сколько времени?

In task number 9 you must say the time. The total number of scores is 3 for each team.

Учащиеся отвечают на вопросы.

10. Просмотр видео и закрепление лексических единиц.

So, let`s watch a short video and discover what food is heathy and what food is unhealthy.

Make up your sentences what is good and healthy for us (2 ideas) and what is bad and unhealthy for us (a ideas). The total number of scores is 4.

Учащиеся просматривают видео и строят высказывания.

11. Актуализация лексических единиц по теме: «Prepositions».

In task number 11 you are going to answer the questions where the items are. The total number of scores is 3.

1) Where are the books?

2) Where is the schoolbag?

3) Where are the people?

4) Where are the kittens?

5) Where is the dog?

6) Where is ruler?

Отвечают на вопросы.

12. Составление разных типов вопросов.

In task number 12, write four types of questions: general, alternative, special and disjunctive. The total number of score is 4.

1) General:

It is a chocolate cake.

Alternative:

The people are fit.

Special:

They spoke English at the lesson yesterday.

Disjunctive:

They flew to Italy last summer, ……………………?

1) General:

It is an easy control test.

Alternative:

The houses are comfortable.

Special:

They bought a new sweater yesterday.

Disjunctive:

They kept a guinea pig in their childhood, ……………………?

Учащиеся составляют вопросы.

III Заключительная часть.

1. Подведение итогов.

Today we’ve revised a lot of and we’ve discovered the Masters of English between two teams. The team “………………..” has won.

Учащиеся подводят итог вместе с учителем.

2. Вручение призов.

Take my congratulations and get the prizes.

That is all for today.

Thant you.